wtorek, 21 czerwca 2011

"Wędrówki Misia Uszatka" Czesława Janczarskiego

Na dobranoc – dobry wieczór
miś pluszowy śpiewa Wam.
Mówią o mnie Miś Uszatek, bo klapnięte uszko mam.
Jestem sobie mały miś, gruby miś,
znam się z dziećmi nie od dziś.
Jestem sobie mały miś, śmieszny miś,
znam się z dziećmi nie od dziś!

Któż nie zna Misia Uszatka? Bajka mojego dzieciństwa, chętnie oglądana i uwielbiana przez kolejne pokolenia dzieciaków. I słusznie. Bajka idealna. Bez przemocy, wulgaryzmów, krwi, flaków, wypadających gałek ocznych i urywana głów. Bajka, którą można włączyć dziecku bez nerwowego zerkania, czy aby nie dzieje się coś niepokojącego na ekranie. Ma się tę pewność, że dziecko nie tylko miło spędzi czas, ale też się czegoś nowego nauczy. Ciekawe przygody Misia i jego przyjaciół, mili bohaterowie, lalkowa animacja i te cudnie wykonane postacie. Serial ma charakter wychowawczo-dydaktyczny, każdy odcinek to historyjka kończąca się morałem.

źródło: empik
No, ale miało być o książce.... Oglądałam serial zanim nauczyłam się czytać, ale na przygody misia spisane na papierze trafiłam dopiero jak zainteresowała się nimi moja córka. Od tej pory w każdym lilkowym stosiku musi się znaleźć ta pozycja. Czesław Janczarski jest autorem wielu książeczek dla dzieci, ale seria o Misiu Uszatku jest chyba najbardziej znana i lubiana (pewnie także za sprawą filmu). Miś Uszatek to ukochany bohater przedszkolaków. Jest tak lubianą pluszową zabawką, a jednocześnie partnerem w zabawie i przyjacielem. W książce opisane są sprawy najbliższe dziecku, codzienne sytuacje z domu czy przedszkola. Ponadczasowe i aktualne do dziś. Każda kolejna historyjka porusza nowy temat, dostarcza maluchowi wiedzy, pomaga poznawać świat. Poznajemy Misia Uszatka i jego miłych przyjaciół: pajacyka Bimbambom, Gumowego Słonia, małpkę Fik-Mik, lalki, Murzynka Bimbo i wielu innych. Z książki dowiadujemy się w końcu, dlaczego miś ma właściwie klapnięte uszko i do czego stało ono mu się wielce przydatne.

„Wędrówki Misia Uszatka” są podzielone na dwie części: Gromadka Misia Uszatka i Bajki Misia Uszatka. W pierwszej opisane są wesołe przygody misia i jego przyjaciół oraz historyjki wyjaśniające wiele niezrozumiałych dla przedszkolaka kwestii, w drugiej sympatyczny niedźwiadek opowiada bajki. Cała książka składa się krótkich, 1-2 stronicowych opowiastek, które nie są w stanie znudzić nawet najmłodszych dzieci. Można czytać po jednej, a starszym dzieciom, które potrafią się dłużej skupić, kilka na raz. Nie sposób też nie wspomnieć o ujmujących ilustracjach Zbigniewa Rychlickiego. Dodatkowo uprzyjemniają one lekturę.

Sympatyczne postacie, wesołe przygody, ciekawie wyjaśniane sytuacje z otaczającego dzieci świata sprawiają, że kolejne pokolenie jest zafascynowane sympatycznym niedźwiadkiem z oklapniętym uszkiem. Polecam dzieciom małym i dużym.

Pora na dobranoc,
bo już księżyc świeci.
Dzieci lubią misie,
misie lubią dzieci.

Piosenka Misia Uszatka: słowa napisał Janusz Galewicz, muzykę skomponował Piotr Herte, śpiewał Mieczysław Czechowicz.

Pozdrawiam,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...