piątek, 15 czerwca 2012

Stosik biblioteczny 3.

Ostatni stosik męczyłam długo, długo. Córka już dawno wszystko "przeczytała", a mi jakoś nie szło. Przy okazji ostatniej wizyty w bibliotece miejskiej odkryłam coś, co jak sądzę, trochę mnie zmobilizuje do szybszego czytania. Wprowadzono kary za przetrzymanie książki - 10 gr za każdy dzień. Nie wiem czy to jest zgodne z prawem, ale może okaże się skuteczne.

Wybrałam 4 pozycje:


Od góry:
  • Czułość i obojętność - lubię książki Romy Ligockiej, z przyjemnością sięgnęłam po kolejną, 
  • Różowe tabletki na uspokojenie - powód wypożyczenia jak powyżej (oczywiście zmieniając personalia autorki ;-)). Pani Krystyna Janda jest nie tylko wybitną aktorką, ma także niemały talent pisarski,
  • Listy miłosne - gdzieś słyszałam o tej antologii i byłam jej ciekawa, 
  • Zanim umrę - Jo Nesbo jest na mojej  liście autorów jeszcze przeze mnie nieodkrytych. Chętnie poznam przyczyny jego popularności, nie szkodzi, że to kryminał.
Córki natomiast nie ograniczałam w wyborze, wzięłyśmy to co jej się podobało. Z pewnością zmieścimy się w wyznaczonym przez bibliotekę czasie i zdążymy wszystko oddać. Zwłaszcza, że jak się okazało, dwie z tych książek już przeczytałyśmy wcześniej. Nie sposób spamiętać tych wszystkich Martynek i Franklinów. Przydaje się to, że spisuję to co przeczytam.
Oto dziecięcy stosik:


Od góry:
  • Franklin wymienia się kartami - to książka  jedna z ulubionych serii wydawniczych mojej córki,
  • Martynka w wesołym miasteczku, Martynka i Dzień Mamy, Martynka szuka Pufka - bo Martynka musi być. Książki odłożone prze Lilę na koniec czytania jako najlepszy kąsek, 
  • Bajki Misia Uszatka - to już miałyśmy, nie będziemy czytać drugi raz, jakoś nie specjalnie przypadł córce do gustu,
  • Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham - raczej dla maluchów, ale to urocza opowiastka i przeczytałyśmy. 
A jakie zwyczaje panują w Waszych bibliotekach? Ile książek można wypożyczać i jak długo trzymać? Są kary za zwłokę?
    Pozdrawiam,

    2 komentarze:

    1. Ach, jak ja lubię takie stosiki książek!!Później sięgać jedną po drugiej i czytać,czytać....ja teraz wzięłam się za biografie,czytam wszystkie jak wlezie!
      Z naszej biblioteki przychodzi najpierw upomnienie,a książek można wypożyczyć kilka na raz.Zwykle biorę trzy,cztery.Moja mama,która ma więcej czasu na czytanie bierze nawet siedem...Potem oddajemy stopniowo,o karach pieniężnych nic mi nie wiadomo,ale wiem,że w niektórych bibliotekach są stosowane.:)

      OdpowiedzUsuń
    2. Moje stosiki będą teraz mniejsze ;-(. Też lubię biografie. W zasadzie to wszystko lubię, oprócz s/f i romansów ;-). I trochę mniej kryminały.

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...